Wiemy, czym jest stojak reklamowy, ale zastanawiamy się, jakie może być jego zastosowanie w marketingu? Warto się przekonać, czy taka stojąca promocja ciągle stanowi skuteczną w działaniu formę kontaktowania się z klientami, czy faktycznie powinniśmy zlekceważyć formy tradycyjnej reklamy w obliczu sporej popularności internetowego marketingu. W dobie tak powszechnego Internetu może się wydawać, iż stojak reklamowy przeszedł do przeszłości, tymczasem, jednakże rynek potencjalnych odbiorców jest tak zróżnicowany, iż wymaga zastosowania różnorodnych kanałów do komunikacji.
Stojak reklamowy – czym właściwie jest?
Dla osób, które nie wiedzą, czym jest stojak reklamowy, przygotowaliśmy krótką definicję, która umożliwi uporządkowanie wiedzy. Standy stanowią nośnik zewnętrznej reklamy albo wewnętrznej dzięki eksponowaniu usług zaoferowanych klientom, materiałów o charakterze informacyjnym albo produktów bestsellerowych. Stojaki reklamowe nie są w żaden sposób kodyfikowane, dlatego ciężko będzie wskazać jednoznacznie, jak prezentuje się przeciętny egzemplarz. W sprzedaży znajduje się spora ilość ekspozytorów, co stanowi dodatkowe utrudnienie w podjęciu odpowiedniej decyzji – z uwagi na to, lepiej będzie pozostać skupionym na stojakach reklamowych.
W jaki sposób można wykorzystywać stojaki reklamowe?
Każdy z producentów stojaków reklamowych winien dbać o to, aby jego produkt był szybko dostrzegalny. Takie akcesoria mają w końcu jak najlepiej wypromować umieszczone na nich artykuły, przyciągnąć potencjalnych klientów, a później zachęcić ich do dokonania zakupu. Powinny one mobilizować konsumentów do prowadzenia dalszej interakcji z firmą, dlatego poza widocznością, musimy także zwrócić uwagę na klarowność przekazywanych informacji.
Stojaki reklamowe – gdzie znajdą zastosowanie?
Jedną z najbardziej rozpowszechnionych form stojaków reklamowych, są tzw. potykacze. Możemy dostrzec je w praktyce na każdym kroku. To one najczęściej znajdują się na zewnątrz różnych sklepów, zachęcając nas do wejścia. Możemy na nich umieszczać fotografie przecenionych już produktów, śmieszny napis czy też godziny otwarcia placówki. Stwarzają dla nas sporo różnych możliwości, a co na nich znajdzie się w ostateczności, zależeć będzie od naszej inwencji.
Idealnie sprawdzają się one przed sklepami, punktami usługowymi, jak i wszędzie tam, gdzie zachęcamy do interakcji bezpośredniej. Podobne zadanie spełnić mogą tak zwane totemy, czy też jedno- oraz dwustronne stojaki. Możemy z nich skorzystać w czasie wszelkiego typu wydarzeń branżowych, konferencji oraz wystaw. W ich trakcie doskonałym pomysłem, może się także okazać skorzystanie ze stojaków na ulotki.
Jeśli poszukujesz wytrzymałych, estetycznych stojaków reklamowych w różnych rozmiarach, odwiedź sklep stojakiplastikowe.pl.
Stojaki reklamowe – rodzaje
- słupy reklamowe – idealne w przypadku reklamy wewnętrznej w budynkach mających sporą powierzchnię,
- wiszące ekspozytory – pozwalają na maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, co będzie przydatne przede wszystkim w wypadku niewielkich pomieszczeń,
- ladowe stojaki – bardzo dobre do prezentowania produktów przy samej kasie albo istotnych informacji w medycznych punktach. Mały format sprawi, iż reklama pozostanie nienachalna,
- roll-up – standy reklamowe wykorzystywane na konferencjach naukowych, targach, branżowych wydarzeniach, jak i plenerowych imprezach. Z uwagi na swoją konstrukcję, łatwo jest je przewozić,
- potykacze – stojaki reklamowe przypominające swoim wyglądem literę A. Idealnie sprawdzą się w sklepach, barach, food truckach oraz w restauracjach. Pozwalają na estetyczne eksponowanie swojej teraźniejszej oferty razem z logo firmowym.